onsdag, maj 09, 2012

Det der med at være feminin ..

.. det er jeg virkelig dårlig til!
Jeg vil helst gemme mig væk i store bluser, herreskjorter og du ser mig aldrig i en kjole.
I januar købte jeg støvler og begyndte at gå i de der 50 kroners nederdele fra H&M. Det er faktisk ret vildt for mig. Jeg har aldrig rigtig tænkt over at feminitet og ens selvbillede hænger rigtig meget sammen, men jeg begynder at kunne mærke det. Jeg arbejder med mig selv og mit selvværd på daglig basis, som de fleste nok gør, og jeg kan mærke at jo bedre jeg får det i min egen krop, jo mindre har jeg lyst til at gemme mig væk.
Det er dejligt befriende og enormt skræmmende på samme tid.
Men derfor tog jeg for en uges tid siden på shoppe-tur med det formål at komme hjem med noget jeg ikke druknede i og var ude af min comfort-zone.
Findes der mon andre som mig der kan nikke genkendende til de følelser?

3 kommentarer:

Kira sagde ...

Jeg kender det rigtig godt :) Tilbage i 2005-07 gik jeg kun i gamle herrebukser og tees/tanks, og min venindes eneste fødselsdagsønske var at se mig i kjole.

I dag sker det oftere at jeg går med kjole, men superfeminin - det synes jeg stadig ikke er helt rigtigt. Kan stadig bedst lide flade sko og neutralt tøj :)

Jeg hader stadig når folk siger jeg ser sød ud i mit tøj :J Men heldigvis er der jo heller ikke noget galt med ikke at være feminin :)

Kh Kira

Stine sagde ...

Tak fordi du deler :)
Nej, det er der bestemt ikke noget galt i, jeg er heller ikke selv ligepludselig blevet super feminin, men det der med at have noget lidt finere på engang imellem, som når du tager en kjole på, føles ganske rart :)
Og åh ja, flade sko er en vinder :)

Og dejligt for din veninde åbenbart hva? ;) høhø .

Claudia sagde ...

Virkelig fed blog, og meget inspirerende fotos! ;-)
Ville være super fedt hvis du ville tage et smut forbi min blog, og blive fastlæser?
-Er fastlæser af din!

Knus!

mylifebyclaudia.blogspot.com