mandag, maj 07, 2012

FILM jeg synes du skal se #1

 Kim Novak - Vertigo/En kvinde Skygges (Alfred Hitchcock 1958)
Cathrine Deneuve - Repulsion/Chok (Roman Polanski 1965
*
Sådan at bruge sin søndag på film. Et glædeligt gensyn med Vertigo og så Repulsion som i den grad var forstyrrende, men samtidigt meget fascinerende. Deneuve er fantastisk i rollen som den dybt ustabile Carol.
Jeg anbefaler begge varmt videre.
- Og jeg får helt lyst til at få mit blonde hår tilbage når jeg kigger på disse to smukke kvinder.
***
Jeg er faldet lidt (meget) af på den med Top 3 Tirsdag.
Der er masser af musik jeg gerne ville smække herind hele tiden, så jeg kan næsten ikke holde styr på det.
Derudover så er det jo film der interesserer mig mest, så laver jeg det nu om.
Jeg vil ikke tvinge mig selv til at skulle holde en bestemt dag i ugen og jeg er ikke fan af at afsløre for meget om en film på forhånd da jeg tit synes det kan ødelægge oplevelsen, så det bliver ikke til de store referater (:

Ingen kommentarer: